Dalışa Dalışa Ödeme Almak: Endonezya Turizm Kurulu

ile çalışma deneyimim Alor, Komodo ve Raja Ampat’ta dalış yapmak için harcadığım zaman hakkında yazdım, ancak esas olarak tam olarak nasıl hakkında ayrıntılı rehberlerdi. Endonezya’daki dalışın yanı sıra sitelere ulaşmak için. Bir seyahat blog yazarı olarak, bu kadar inanılmaz bir yolculuğa katılmaya davet edilen ayrı bir makale oluşturmak istedim.

Bu bloga ilk başladığımızda, hayalimiz bir gün dünyayı dolaşmak için para almaktı, ancak bu rüya o kadar uzakta hissetti ki, sadece bir rüya gibi görünüyordu. Başlangıçta, blogumuz son derece yavaş büyüdü. İstatistikleri her gün 10 veya 15 kişinin sayfalarımızı ziyaret ettiğini görmek için inceliyorum.

Zamanla, çok sayıda konuk gönderisi oluşturmaya, büyük medya sitelerinde yer almaya ve blogumuzu düzgün bir şekilde reklam vermeye başladığımızda büyümeye başladı. Yaklaşık 2 yıl sonra seyahat etmek için ödeme almak için teklif almaya başladık.

İlk olarak, Cathay Pacific ile üzerinde çalıştıkları bir kampanyaya katılmamız için bizi işe alan Mashable oldu. Bize bir ücret ödediler ve çevrimdışı harcanan bir hafta sonu için bizi New York’a uçurdular. O zamandan beri Malta Turizm Kurulu ile uğraştık, Kırgızistan’ı bul, New Hampshire, Juicertrip ve ücretli seyahat kampanyalarında çok sayıda marka bulduk.

Mashable / Cathay Pasifik Kampanyası sırasında New York’ta röportaj yapmak
Darip’in yanı sıra katıldığım bu gezilerin hemen hemen her biri bizim için seyahat ürünlerini listeleyen konteyner oldu. Hepsi son derece iyi organize olmuşlardı ve hiçbiri organize bir tur gibi hissetmedi.

40 kişiyle birlikte bir otobüsün etrafına gönderildiğini resmedemeyiz, bu da bu basın gezilerinin kaçının seyahat blogcuları için düzenlendiği. Genellikle muazzam bir tur grubu gibi hissedecek her türlü geziyi geri çeviririz.

Ücretsiz ve ücretli gezilerden geri dönmek kesinlikle, seyahat bloglamaya ilk başladığımızda asla hayal edemeyeceğimiz bir üst düzey. Son zamanlarda, her ay gelen kutumuzda bizi ücretli bir “basın gezisi” üzerinde egzotik bir araziye davet eden bir e -posta var gibi görünüyor.

Görünüşe göre gerçek olmak da harika görünüyor, aynı zamanda bu yöntemi de hissettiriyor… ancak her gezi için yapılacak önemli miktarda iş var.

Seyahat etmek için para alıyoruz, ayrıca karşılığında, markalar, panolar ve ortak olduğumuz işler için çok fazla pozlama, video, makale ve tüm dijital hikaye anlatımı geliştirmeleri sunuyoruz. Ziyaret ettiğimiz yerlerin hem pozitiflerini hem de olumsuzluklarını paylaşmak için en iyisini yapıyoruz.

İnsanlar her zaman bize neden insanlara bir seyahat bloguna nasıl başlayacağımızı göstermek istediğimizi soruyor. Bu web sitesinde yayınladık: “Bugün bir seyahat blogu başlatın ve size tam olarak nasıl bir kitleyi nasıl büyüteceğinizi ve çevrimiçi para kazanacağınızı gösterecek ücretsiz e -kitabımızı alın!”.

☞ Ayrıca bakınız: Seyahat Blog Adı Nasıl Seçilir – Kaçınılacak En İyi Blog Adı Kavramları ve Adları

Dürüst olmak gerekirse, şimdiye kadar verdiğimiz en iyi karar. Bu yüzden başkalarının bir bloga başlamasına yardımcı olmak istiyoruz.

Bu bloga 2012’de başlamamıştık, nerede olurduk? Ya blog yazmaya başlamamızı etkileyen Johnny Ward tarafından yayınlanmamış olsaydık? Ya kontrol etmiş olsaydık, ancak yolda keçi üretmeye gerçekten uymadıysak?

Bir piyango şampiyonu kazanan biletlerini aldıkları gün geri bakıyor gibi o günlere bakıyoruz. “Ya o gün mağazaya girmemiş olsaydım?” – “Ya önümdeki kişi onun yerine bileti satın alırsa?”

Bu bileti de satın aldık, bu karardan beri Wonders 2017 dalış gezisi gezisine katılabildim.

Bunun gibi deneyimlere davet edilmek bize tam olarak ne kadar şanslı olduğumuzu ve yollarımızın bizi buraya getirdiğinden tam olarak ne kadar mutlu olduğumuzu hatırlatıyor.

Seyahat, besteleme ve fotoğrafçılığı sevenler için seyahat bloglama nihai iştir. Bu, aynı anda para kazanırken, çok tutkulu olduğunuz şeyleri entegre etmek için en iyi yöntemdir.

Endonezya Turizm Bakanlığı’ndan e-postayı aldığımızda, Wonders 2017’nin SCUBA odaklı gezisine katılmaya davet edildiğimi belirterek, uçtum. Bu gerçekten bir ömür boyu yolculuk ve inanılmaz bir insan ekibi ile oldu.

Ekiple tanış

Harikalar Gezisi, Internet Etkileyicileri’nde Endonezya’daki en iyi 3 dalış yerine 10 aldı. Gezi, Endonezya’dan gelen her şey, uçuşlar, adalar arasındaki uçuşlar, tüm transferler, konaklama, divi dahilNg ve yemek… her şey.

Tüm bunlar, her şeyi bir şekilde ekibiyle bir araya getiren ve bir aksamadan çıkan bir mucize işçisi olan Boulle tarafından organize edildi. Gezi lidimiz Pinneng, Kupang, Endonezya’dan komik bir adamdı ve hepimiz baba arayışına geldik.

Komodo’daki Liveaboard Dalış Teknesi Üzerinde Ben & Pinneng

Aynı şekilde Turizm Bakanlığı’ndan farklı zamanlarda geziye katılan çok sayıda insan vardı. Toplamda, çoğu zaman yaklaşık 15 kişiyle seyahat ediyorduk.

Gezinin başladığı andan itibaren, fantastik bir mürettebatımız olduğu belliydi. Kimse bir diva değildi ve herkes bir maceraya sahip değildi. Bali Uçuş Terminalindeki Novotel Hotel’de bir “hoş geldiniz akşam yemeği” için tatmin ettik ve herkes jet gecikmesi nedeniyle biraz huzurlu olsa da, grubu tatmin etmek ve yaklaşanımız hakkında daha fazla şey duymak eğlenceliydi seyahat.

Yolculuğun ilk sabahı, Darip’e veda etmek zorunda kaldım. 10 yıl içinde 48 saatten fazla bir süre geçirmemiştik! Bu kesinlikle talihsiz bir veda gibi 12 gün olacaktı. Ben dalış macera başlarken ben Bali’de kaldı.

Bali’den Alor’a uçtum ve o sabah en son sırt çantamı getirmek zorunda kaldım. Boulle o kadar iyi organize oldu ki, seyahat günlerinde çantalarımıza bile dokunmadık. Onları otel uzay kapısının dışında bırakıp takım onları alacak, havaalanına götürecek, inceleyecek ve daha sonra diğer taraftaki otel alanımıza götürecektik.

Genellikle seyahat günlerinde gelen herhangi bir rahatsız edici şey sunmak zorunda değildik. Ekonomi uçtuk, ancak her mola salonuna erişmekten keyif aldık. Hangi hizmet!

Alor’a inerken, bizi gerçekten harika bir geleneksel performansa tanık olduğumuz bölgesel bir kabileye götüren bir otobüse atladık. Turistler için biraz “koymak” hissetti, ancak dans ve müzik muhteşemdi ve geleneksel kıyafetlerini görmek büyüleyici.

Ertesi gün dalış başladı. Endonezya’nın gerçekten büyük bir dalış yapan çıtayı gerçekten artırdığını belirtmeliyim. Alor’da her dalış olağanüstü idi. 30 metreye kadar maruz kaldık ve o kadar kalın balık bulutları vardı, vizyonumu bulanıklaştırdılar ve birkaç dalışta güneşi kısmen engellediler. İnanılmazdı!

Alor’daki dalışlardan birinde, yaklaşık 15 metrede olduğunu ve bir gülümseme yüzümü kırdı. Aniden bana vurdu. Sevdiğim bir şey yapmak için bana para alıyordu. Dalış dalışı için para ödüyordu.

Tayland’daki açık su dalış akreditasyonumu ve tam olarak ne kadar heyecanlı olduğumu aldığım gün (2008’de). Bu program için çok para ve takip eden dalışlarda çok para ödedim. Bir Turizm Kurulu tarafından işe alınacağımı ve dünyanın en iyi yerlerinden birkaçına dalmak için para alacağımı asla düşünmemiştim. Vay be nasıl iş!

Alor’dan sonra bizi Komodo Adası’na götüren bir uçuş daha atladık. Arkadaşım Justin geçmişte Komodo’ya dalmıştı ve bana şimdiye kadar yaptığı en iyi dalış olduğunu söyledi. Justin neredeyse bin dalış yaptı, bu yüzden ondan gelen büyük bir ifadeydi.

Komodo’da, önümüzdeki 3 gün boyunca çevrimiçi olacağımız ve dalış yapacağımız Livaboard dalış teknesinden memnun kaldık. Daha önce hiç bir Liveaboard’a katılmamıştım, bu yüzden deneyimlemek için son derece heyecanlandım.

Tekne harikaydı. Lounge için çok sayıda alan vardı, yanı sıra bizim kabin bile bizim klima vardı! Kendi kişisel kabinime sahip olduğum için şanslıydım, aynı zamanda oldukça temel olmasına rağmen (battaniye yoktu), diğer birkaç kişi gibi bir alanı paylaşmak zorunda olmadığım için mutluydum. seyahat.

Komodo’daki liveaboard dalış teknemiz
Komodo’daki ilk öğleden sonra hepimiz teknenin yanından atladık, yüzdük, birkaç bira içtik ve Güneş Komodo Adaları’nın dalgalı, perde benzeri yüzeylerinin üzerine battıkça izledik. Güneş Savu Denizi’nin altına batarken, ufuktan büyük yarasalar ortaya çıkmaya başladı ve çırpma siluetleri teknemizin üzerinden uçtu.

Milli Park’taki ilk günümüzün mükemmel bir sonuydu.

Sabah 6: 30’da uyandım (bu gezide her gün erken uyandık), liveaboard teknesinde kahvaltı ve sonra bizi Rinca Adası’na götüren daha küçük bir tekneye atladık. Burası büyük Komodo Dragons’u gördük.

Darip olarak2009’da Rinca Island’ı ziyaret ettiğim gibi, o zamandan beri çok fazla değişmemişti. Biz bir ranger ile adanın etrafında yürüdü yanı sıra 200lb kertenkeleler bir sürü gördüm. Rangers’ın almamızı tam olarak ne kadar yakınlaştırdığı konusunda hala şok oldum, bir noktada GoPro selfie çubuğumla ejderhalardan birini aslında itebilirdim.

Bu şeyler 30 km / saatte çalışabilir ve Buffalo’yu devirebilir, bu yüzden önümüzdeki yıllarda bu rahat düzenlemeler modifikasyonu olursa şaşırmazdım. Kuralları sıkılmadan önce bu kertenkeleler tarafından yutulması sadece birkaç turist daha gerektirecektir (evet, geçmişte olaylar olmuştur).

Ejderhalardan sonra, Komodo’da dalış yapmaya başlamak küçük tekneye geri döndü. İlk dalış sitesi Manta Alley’di ve ben de bir alanda ölüyordum – yıllardır dalış konteyneri listesinde olan bir deneyim.

Neyse ki o dalışta iki muazzam manta gördük! Bunlardan biri bize doğru yüzdü ve kayıt düğmesine basmak için GoPro’mla uğraştığım gibi, aslında 7 ayak genişliğinde ışının boğazından aşağı bakıyordum. Son dakikada ayrıldı ve bazı şaşırtıcı çekimlerim var (bu yazının altındaki videoyu kaçırmayın).

Bu ilk dalış inanılmazdı ve ondan sonra çok daha iyi oldular. Komodo’daki birçok kaplumbağa, kartal ışınları, köpekbalıkları, timsah balık, ahtapot ve yılan balığı gördük. Balık hayatı, Alor’da olduğu kadar boldu, ancak burada çok fazla büyük pelajik vardı, bu yüzden çok daha iyi bir yer olduğuna inanıyorum.

Komodo’da ikinci gece planlanan bir gece dalışı vardı. Daha önce hiç bir gece dalışı yapmamıştım, bunun ürkütücü bir deneyim olduğunu, ancak heyecan verici bir deneyim olduğunu belirtmem gerekiyordu. Saha siyahındaki el fenerlerinin yanı sıra benekli köpekbalıkları, ahtapot, kalamar, aslan balıkları ve bazı dev puanlar ile gittik.

Gece dalışında, bir saniyeliğine grubun görüşünü kaybetsem bile, kalbim yarışmaya başlayacaktı. 18 metre derinlikte okyanusun ortasında olmakla ilgili sinir bozucu bir şey var, hiçbir şey bir fener ve kendi nefesinizin gürültüsünün yanı sıra.

Komodo’da ikinci sabah saat 3: 30’da uyandık (biliyorum… çılgın). Hepimiz zombiler gibi yataktan çıktık ve bizi Gili Lawa’ya kısa bir yolculuğa çıkaran küçük tekneye atladık. Biz sahilde siyah sahilde gösterildi ve küçük adadaki en büyük tepe yürüyüşe başladı.

Yatağa geri dönmek istediğinde vücudumun hareket etmesini sağlamaya çalıştım. Yukarı baktım ve yıldızlarla dolu bir gökyüzü gördüm – medeniyetten uzak seyahat etmeniz ve görmek için ışık kontaminasyonu.

Gili Lawa’da Sunrise

Zirveye ulaştığımızda, hepimiz kameralarımızı kurduk ve gündoğumu gösterisinin başlamasını bekledik. Güneş son olarak denizin üzerinde artmaya ve Komodo Adaları’nın katlanmış yüzeylerini aydınlatmaya başladığında, suskundum. Nadiren gün doğumu için kalkıyorum, ancak bu her cevapsız dakikaya değerdi.

Güneşin doğuşundan sonra, iki dalış yaptık ve beni şaşırtmaya devam ettiler. Castle Rock Dive sitesi şaşırtıcıydı ve Komodo’yu bir tane daha Manta Ray’i gördük.

Komodo’dan sonra, gezinin son yeri olan Raja Ampat’a getirmek için bir dizi uçuşa daha atladık. Bir kez daha çantalarımıza dokunmadık ve onlar Raja Ampat Dive Resort’a vardığımızda sihirli bir şekilde alanlarımıza konuldu.

Bu benim gezinin en sevdiğim kısmı oldu. Raja Ampat sadece az sayıda insanın ziyaret ettiği son derece uzak bir dalış yeri değil, aynı zamanda seyahatlerimde gördüğüm en görsel olarak çarpıcı yerlerden biri.

Küçük mercan kabuklu adalar denizi, beyaz kumlu kenarları sakin yüzeyin altına dalıyor – etraflarındaki suyu parlak bir akuamarin ışıltısında aydınlatıyor.

Köylüler, büyük dalış teknemize merakla bakarak küçük teknelerinde geçti. Büyük olasılıkla çocuklarını olduğu kadar kurumdan da alıyorlardı – yaşamları, bizimkine çok yaklaşmasına rağmen, çok uzak görünüyordu.

Biz de benim en sevdiğim konaklama gibi dalış beldesi kontrol. “Resort” kelimesi gerçekten bu yeri adalet yapmaz. Körfeze bakan kumda oturan 8 serin bungalov vardı.

Mike ve ben de bir alan paylaştım